اخذ جایزه ملی کیفیت ارتباطات

اخذ جایزه ملی کیفیت ارتباطات

کسب جایزه ملی کیفیت در حوزه ICT

در سومین دوره جایزه ملی کشور ارتباطات و فناوری اطلاعات که در تاریخ 25/1/93در هتل المپیک تهران برگزار شد بر اساس مدل ملی ارزیابی کیفیت ایران، واحد‌های برتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند .

در این دوره مشتری‌مداری و تمرکز بر مشتری، رهبری، مشارکت کارکنان و رویکرد فرآیندی از اصول کلی ارزیابی محسوب شده است. همچنین ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک از طریق توسعه و ترویج مدیریت کیفیت در بخش اطلاعات و فناوری اطلاعات، ارتقاء توان رقابت‌پذیری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بازارهای جهانی به عنوان بخش‌های دارای مزایای نسبی فراوان از جمله اهداف برگزاری این جایزه ملی است. در این مراسم به 24 شرکت و سازمان برگزیده دولتی و خصوصی در زمینه ارتقاء کیفیت گواهینامه اهتمام اعطا شد و همچنین شرکت ارتباطات کوه نور در اولین حضور خود موفق به دریافت گواهینامه در سطح اهتمام به کیفیت شد. در این مراسم همچنین تندیس برنزی به شرکت ارتباطات زیر ساخت برای فعالیت های گسترده در زمینه توسعه زیر ساخت های ارتباطی کشور داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به نقش فناوری های اطلاعاتی در بهبود زندگی مردم ، این حوزه را پیشران توسعه کشور اعلام کرد.

مهندس خسروی عضو شورای سیات گذاری  و دبیر جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات INQA ICT  تصریح کرد: فرآیند ارزیابی  از اسفند ماه 92 آغاز شد  و در فروردین 93 پایان یافت، این ارزیابی ها توسط ارزیابان تایید صلاحیت شده  و مستقل انجام شد و نتایج آن مورد تایید شورای سیاست گذاری قرار گرفت.

وی در مورد معیار های ارزیابی شرکت ها  به دو بخش توانمند ساز ها و نتایج اشاره کرد که مجموعا هزار نمره دارد و بر اساس هفت معیار رهبری و مدیریت، فرآیندها،  منابع ،کارکنان  ،نتایج مشتری  و مصرف کنندگان ،نتایج محیط زیست و جامعه  ،نتایج عملکردی مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین ارسلان اختری عضو کمیته سیاستگذاری این جایزه با اشاره به نتایج ارزیابی‌ها گفت: در مجموع ارزیابی‌ها نشان داد که سازمان‌هایی که مشتری‌ها را راضی نگه داشته‌اند عملکرد مالی بهتری داشته‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:

www.tic.ir