جایگاه شرکت ارتباطات کوه نور در بحران های اخیر، از زبان مهندس محمدرضا قوی، مدیرعامل محترم:
وقوع بحران اخیر پدیده ای بسیار ناخوشایند برای همه ی ملت ایران بود اما آنچه سبب رضایتی هرچند کوچک در میان هموطنان عزیز ساکن در روستاهای سیل زده ایلام، لرستان و خوزستان گردید، پایداری خدمات تلفن ثابت و تلفن همراه شرکت ارتباطات کوه نور در دشوارترین لحظات بحران بود، نمونه ای از پایداری سرویس تلفن همراه نورتل را در روزهای یکشنبه یازدهم و دوشنبه دوازدهم فروردین شاهد بودیم به نحوی که در زمان رانش زمین و قطع هر سه فیبرنوری مخابراتی استان ایلام و درحالیکه ارتباط تلفن، اینترنت و تلفن همراه این استان با کل کشور قطع گردیده و اوج سیل در جریان بود ، تنها راه ارتباط مخابراتی ساکنین استان از طریق شبکه ی نورتل امکان پذیر گردید و مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل قادر بودند در بستر رومینگ ملی از طریق ماهواره با سایر نقاط کشور ارتباط مخابراتی برقرار نمایند و بدین ترتیب شبکه نورتل حتی در سخت ترین لحظات وقوع بحران نیز لحظه ای از فعالیت باز نایستاد.
روایتی از مهندس مهدی امین زاده از ماموریت خود به روستاهایی دور افتاده برای ایجاد ارتباط ماهواره ای:
در تاریخ 30 آذر ماه سال 1397 برای نصب تجهیزات و برقراری آنتن دهی سایت، به روستاهای برف انبار، بزنجام، رابود، ده شیخ، اورزرعه و ایزبند رفتم، سفر خود را از کرمان آغاز کردم و هر کدام از این روستاها با دیگری 9 ساعت فاصله داشت، اولین چیزی که توجه مرا به خود جلب کرد، مشاهده ی زندگی ِ بسیار سخت روستاییان بود. آنها از حداقل امکانات زندگی محروم بودند. مواردی مثل مراکز بهداشت و درمان، گاز شهری، آسفالت و حتی آب شرب ِ سالم در این روستاها دیده نمی شد، حتی کشاورزی نیز به دلیل خشکسالی های اخیر رونقی نداشت. از روستاییان شنیدم که تنها منبع درآمد شان یارانه ی دولتی است. در چنین شرایطی رومینگ ملی شرکت کوه نور امکان ارتباطی با کیفیت را برای روستاییان عزیز فراهم میکند. لازم به ذکر است که در فصل زمستان و با توجه به نبود آسفالت، ارتباط زمینی شان کاملا قطع می شود و تنها راه ارتباط آنها استفاده از شبکه نورتل می باشد. ماموریت من سه روز به صورت شبانه روزی به طول انجامید و به یاری خداوند متعال و پشتیبانی جهادی تیم فنی شرکت کوه نور، مفتخر به برقرار نمودن اولین تماس تلفنی در روستاهای مذکور گردیدم.
روایتی به کلام یکی از کارشناسان شرکت در مورد ماموریت خود به روستای چنارمدوی برای کمک رسانی به سیل زدگان:
بعد از وقوع سیل های غیر منتظره در آغازین ماه ِ سال 1398، شاهد مشکلات عدیده ای در مناطق مختلف کشور بودیم. روز هفتم اردیبهشت شخصی با بخش امور مشترکین شرکت کوه نور تماس گرفت و خبر از وضعیت بحرانی روستای خود داد، از آنجایی که به علت وقوع سیل خطوط ارتباطی با اختلال مواجه شده بود، این هم وطن عزیز توانسته بود از طریق رومینگ شرکت کوه نور تماس برقرار کند. با پیگیری و بررسی مدیرعامل محترم، جناب مهندس قوی، متوجه شدیم درخواست کمک واقعی است و اینجانب همان شب به روستای مورد نظر عازم شدم. از آنجایی که ساکنین روستا درخواست آرد و خرما داشتند، شرکت تلاش نمود در راستای مسئولیت اجتماعی خود در سریع ترین زمان، این مهم را به انجام برساند. برای رفتن به آن نقطه با مشکلات بسیاری مواجه شدم ، مسیر ارتباطی کاملا ازبین رفته بود و تراکتور تنها وسیله ی نقلیه قابل استفاده بود. مردم روستا در شرایط سختی به سر می برند و نکته ای که در این شرایط تلخ ما را خوشحال می کند این است که در این شرایط بحرانی خطوط ارتباطی نورتل امیدی در دل هموطنان ِ روستایی ما ایجاد می کند، به این امید که بتوانیم در مسیر خدمت رسانی به هموطنان روستایی مان روز به روز بهتر عمل نماییم.